سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در خصوص چاپ افست

 

نکاتی در خصوص چاپ افست

 

تعریف چاپ افست

چاپ افست یکی از رایج ترین تکنیک های چاپ محسوب می گردد که می توان آن را چاپ با تیراژ بالا نیز معرفی کنیم. برای انجام این نوع چاپ می بایست چند ستون رنگ در کنار یکدیگر قرار داد. تعداد این ستون ها به قیمت، سایز و نوع سیستم چاپی بستگی دارد. در این نوع از چاپ از رنگ هایی مانند رنگ های مشکی، زرد، نقره ای و ... استفاده می شود. معمولا طراحان برای این سیستم از فرمت رنگی CMYK که بسیار پرکاربرد می باشد استفاده می نمایند.

 

چاپ افست کارت پی وی سی

چاپ افست برای تولید کارتهای PVC مناسب است و می توان آن را به عنوان پرکاربردترین تکنیک های چاپ در ایران برشمرد. چاپ افست توسط دستگاه های بسیار پیشرفته ای انجام می شود که می توانند چاپ را با هر طیف رنگی انجام دهند. لازم به ذکر است که چاپ افست کارت بر اساس نیاز مشتری به دو صورت لمینیتی و مات انجام می شود. 

کاربرد چاپ افست

چاپ افست برای چاپ انواع بروشور ، کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت، فرم های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین کاربرد این نوع چاپ می توان به چاپ کارت های پی وی سی PVC و مواردی که لزوما بر روی کاغذ با تیراژ و کیفیت بالا چاپ شود اشاره نمود. این نوع چاپ از ترکیب آب و جوهر بر روی سطح پلیت صورت می پذیرد. همانگونه که بیان نمودیم چاپ افست کارت PVC از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین مقرون به صرفه می باشد.

 

چگونگی انجام چاپ افست

جهت انجام عملیات چاپ افست حتما می بایست از سیستم YMCK استفاده شود، در واقع چاپ افست مبتنی بر چاپ چهار رنگ زرد، قرمز، آبی و مشکی می باشد که عمل ترکیب رنگ در آن بر روی کاغذ صورت می گیرد. اما می توان انواع کارت ها را با یک رنگ و به 10رنگ گوناگون چاپ کنیم. پرینترهای چاپ افست معمولا تک رنگ یا دو رنگ و یا چهار رنگ هستند. البته برخی از آن ها نیز وجود دارند که قادر می باشند بیشتر از چهاررنگ را چاپ کنند.